Peter J. MartinのSounds and Societyを眺めています。自分用メモ
・意味というものが、人々のコミュニケーションのプロセスで生成される(p. 34)
・社会学者にとって、本質的な質や美的メリットは、どれだけ魅力的であろうとも、より重要なのは、目的や行動の認識や定義である (p. 31)
・現実の社会的構築が、すべての人が主張する均等な機会を与えられているような大きな民主主義的な場のようなものであるという印象を持つのは間違いである (p. 31)
・"Record companies, promoters, agents, critics, patrons, arts organisations and so on are not disinterested groups who simply respond to changes in the climate of the musical world; rather they seek to control it, or at least to impose some sort of order on the areas in which they operate." (p. 31)
・"...it should not be assumed that those who seek to promote certain musicians or styles at the expence of others are motivated purely by artistic considerations." (p. 32)
今日は『ボルト』のサントラも届きました。
0 件のコメント:
コメントを投稿